Kaj zahtevati pri izdelavi kakovostne spletne strani občine
Kaj zahtevati pri izdelavi kakovostne spletne strani občine
Zelo velikokrat se v slovenskih občinah lotijo projekta prenove občinske spletne strani, vendar pri tem nimajo smernic oziroma priporočil na katere bi se naslonili. Pojavljajo se številna vprašanja kot so:
- Katere funkcionalnosti naj ima nova spletna stran?
- Kateri ponudniki v Sloveniji sploh izdelujejo spletne strani za občine?
- Kako pripraviti povabilo k oddaji ponudbe oziroma razpis?
Ker spletno stran e-občina uporablja že več kot 80 občin, smo seveda že velikokrat prejeli povabilo k oddaji ponudbe in sodelovali na več razpisih za izdelavo spletne strani.
Najpogostejše zahteve za izdelavo občinske spletne strani
Povzemamo seznam zahtev, ki jih občine najpogosteje zahtevajo pri izdelavi nove spletne strani in jih praviloma tudi navajajo v povabilih k oddaji ponudbe. Občine praviloma izberejo nabor funkcionalnosti in le-te pošljejo vsem izdelovalcem spletnih strani, najpogostejše zahteve pa so glede na pomembnost v naslednjem vrstnem redu:
- Katere funkcionalnosti naj ima nova spletna stran?
- Kateri ponudniki v Sloveniji sploh izdelujejo spletne strani za občine?
- Kako pripraviti povabilo k oddaji ponudbe oziroma razpis?
Ker spletno stran e-občina uporablja že več kot 80 občin, smo seveda že velikokrat prejeli povabilo k oddaji ponudbe in sodelovali na več razpisih za izdelavo spletne strani.
Najpogostejše zahteve za izdelavo občinske spletne strani
Povzemamo seznam zahtev, ki jih občine najpogosteje zahtevajo pri izdelavi nove spletne strani in jih praviloma tudi navajajo v povabilih k oddaji ponudbe. Občine praviloma izberejo nabor funkcionalnosti in le-te pošljejo vsem izdelovalcem spletnih strani, najpogostejše zahteve pa so glede na pomembnost v naslednjem vrstnem redu:
- Zakonsko skladna spletna stran z Uredbo o varstvu osebnih podatkov (GDPR), spletna stran vsebuje center za varstvo osebnih podatkov, vsa ustrezna soglasja ob oddaji vloge, naročanje na e-obveščanje, pravilniki....
- Zakonsko skladna spletna stran z Zakonom o dostopnosti spletišč in mobilnih aplikacij (ZDSMA) - stran je prilagojena za uporabnike z različnimi oblikami oviranosti, izjava o dostopnosti, branje spletne strani na napravah za slepe in slabovidne...
- Standardne (predpripravljene) elektronske vloge z možnostjo oddaje preko spleta in z metapodatki na vlogi skladno z uredbo o varstvu osebnih podatkov.
- Možnost prilagajanja elektronskih vlog lastnim potrebam - sprememba imena polj, dodajanje in odstranjevanje polj...
- Možnost samostojne izdelave lastnih elektronskih vlog iz strani uslužbenca na občini (s priloženimi navodili).
- Spletno plačevanje upravne takse.
- Możnost podpisa e-vloge s kvalificiranim digitalnim potrdilom.
- Prijava občanov v sistem za oddajo e-vlog z uporabo kvalificiranega digitalnega potrdila.
- Prijava občanov v sistem za oddajo e-vlog z uporabo nacionalnega vozlišča eIDAS.
- Prijava urednikov spletne strani iz strani naročnika le z uporabo kvalificiranega digitalnega potrdila ali z uporabo nacionalnega vozlišča eIDAS.
- Spletna stran vsebuje zakonsko zahtevane pravilnike, pogoje uporabe in druge dokumente: Pravilnik o uporabi, Politika zasebnosti, Pravilnik o uporabi piškotkov in Center za varstvo osebnih podatkov. Vsi potrebni dokumenti in dikcije so na ustreznih mestih integrirani v spletni strani.
- Katalog informacij javnega značaja kot sestavni del spletne strani (in ne kot povezava na drugega zunanjega ponudnika).
- E-obveščanje občanov: Vsak občan se na spletni strani lahko naroči na obvestila občine po e-pošti ali po SMS. Občan ob naročanju na e-obveščanje izbere kategorijo objav, ki jih želi prejemati (novice, dogodki, razpisi, občinski časopis...) ter vnese e-naslov in /ali GSM številko. Spletna stran skladno z uredbo o varstvu osebnih podatkov občanu pošlje potrditveno elektro sko pošto in/ali SMS obvestilo in sheani podatke o potrditvi. Spletna stran nato ob vsaki dodani objavi na spletno stran pošlje občanom obvestilo (glede na nastavitev občine takoj, enkrat dnevno, enkrat tedensko ali enkrat mesečno).
- Koledar / seznam dogodkov v občini: prikaz koledarja ali seznama dogodkov v občini, po kliku na posamezen dogodek se odpre podrobnejši opis dogosdka, pod le-tem pa še prikaz drugih dogodkov v občini in pod tem še drugih dogodkov v regiji.
- Spletna stran z vsemi občinskimi predpsi, omogočeno je zakonsko zahtevano iskanje po imenu, letu in kategoriji predpisa, tipu (pravilnik, odlok, sklep, statut), statusu (v pripravi, veljavni, neveljavni)... Za vsak predpis se vidi predhodno veljavne predpise (kronologija predhodno sprejetih) in povezava na sejo na kateri je bil predpis sprejet. Vsakemu predpisu je mogoče dodati poljubne priloge, vsebino predpisa v besedilu in komentarje.
- Popolna prilagojenost delovanju na mobitelih in tablicah (responsive design).
- Nastavitve pravic za različne urednike spletne strani / uporabnike – ločene nastavitve dostopnih pravic za dodajanje novic, dogodkov, razpisov, sej...
- Po vzpostavitvi delovanja spletne strani popolnoma avtonomno in samostojno dodajanje vsebin na spletno stran s strani zaposlenih na občini.
- Prikaz občinskega časopisa v pdf obliki virtualnega listanja.
- Možnost dodajanja dogodkov v občini iz strani občanov, društev in drugih organizacij v občini. Po vnosu vsak dogodek pred objavo potrdii urednik.
- Prikaz dogodkov v občini na občinskem koledarju in grupiranje dogodkov glede na kategorijo (kultura, šport, za družine...). Vsi ti dogodki so integrirani v prikaz dogodkov v regiji in širše v celotni SLoveniji.
- Ob dodani seji občinskega sveta, možnost pošiljanja e-pošte in SMS obvestil vsem članom, z imenom seje, datumom in povezavo do objave seje, enako za vse člane drugih delovnih teles (komisine, odbori...) občine.
- Ločena kategorija za vnos razpisov, ob vnosu razpisa se določi rok do kdaj je aktualen, po tem datumu predpis samodejno preide med pretečene.
- Ločena kategorija objav "Prostorski akti" kjer so vsi akti ločeni v dva zavihka "Veljavni" in "V pripavi", vsak od teh zavihkov pa ima podskupine kot so OPN, OPPN, LN....
- Pri vnosu imenika zaposlenih možnost dodajanja slike vsakega, kontaktnih podatkov in predstavitev zaposlenega.
- Za člane občinskega sveta možnost dodajanja fotografij ter e-naslovov in GSM številk za hitro obveščanje.
- Možnost nalaganja internega gradiva za člane občinskega sveta oziroma vseh delovnih teles, tako da do gradiva lahko dostopajo le člani z vnosom uporabniškega imena in gesla.
- Možnost dodajanja dokumentov do velikosti 1 GB (za potrebe gradiva občinskega sveta, grafični prikazi na prostorskih aktih...).
- Prikaz turističnih vsebin v občini razdeljene v nasledenje kategorije: Prenočišča in kampi, Gostinstvo in kulinarika, Aktivnosti in izleti, Tradicionalni dogodki, Lokalna ponudba...
- Rubrika »Vprašanja in odgovori« v kateri občan vnese vprašanje, urednik spletne strani pa lahko vnese odgovor in to vsebino objavi na spletni strani.
- Sledljivost spremembam in pregled zgodovine dela uporabnikov in zgodovine posamezne objave, za vsako objavo se. idi kateri uporabnik je dodal objavo, kdaj je bila objava spremenjena in kdo jo je spremenil.
- Gostovanje na strežniku izvajalca, hitro in učinkovito delovanje spletne strani...
Posebna pozornost na vsebinah, ki niso sestavni del ponudbe
Občine so dolžne spreminjati spletno stran skladno z zakonskimi določili. Ob izboru ponudnika je potrebno izvajalce povprašati ali zadoščajo naslednjim zakonskim zahtevam in kakšen je dodatni strošek vzpostavitve delovanja za:
Občine so dolžne spreminjati spletno stran skladno z zakonskimi določili. Ob izboru ponudnika je potrebno izvajalce povprašati ali zadoščajo naslednjim zakonskim zahtevam in kakšen je dodatni strošek vzpostavitve delovanja za:
- Vključenost vsega potrebnega, kar se nanaša na varstvo osebnih podatkov (GDPR - General Data Protection Regulation).
- Možnost izvedbe e-hrambe spletne strani, ki bo usklajena z vzorčnimi notranjimi pravili.
Kako izbrati najustreznešo ponudbo
Po prejemu ponudb je potrebno vse prejete ponudbe med seboj primerjati.
Dodajamo še nekaj praktičnih smernic, s katerimo si občine pomagajo pri izbiri izdelovalca nove spletne strani.
Po prejemu ponudb je potrebno vse prejete ponudbe med seboj primerjati.
Dodajamo še nekaj praktičnih smernic, s katerimo si občine pomagajo pri izbiri izdelovalca nove spletne strani.
- Ponudba naj poleg izdelave nove spletne strani obvezno zajema tudi prenos vseh vsebin iz obstoječe spletne strani na novo spletno stran.
- Ponudba naj ločeno specificira začetne stroške uvedbe spletne strani: izdelava spletne strani, izobraževanje uporabnikov, morebitne stroške prilagoditve izgleda in vse druge potencialne dodatne začetne stroške. Skritim začetnim stroškom se je treba v celoti izogniti.
- Ločeno naj bodo opredeljeni vsi redni mesečni stroški (gostovanje, vzdrževanje, osveževanje, verzioniranje...) in kaj ti stroški zajemajo. V tem delu je potrebno biti pozoren tudi na morebitne dodatne mesečne stroške kot so urejanje, licence, osveževanje in ali mesečni stroški zajemajo nadgradnje, potrebne za delovanje na najnovejših spletnih brskalnikih.
- Pri primerjavi stroškov spletne strani je potrebno zajeti enake funkcionalnosti spletne strani.
- Ob vključitvi razmišljajte o povezavami s sosednjimi občinami: elektronske vloge, atrakcije v občini, dogodki v občini...
- Občine praviloma ne želijo biti poskusni zajček in se zanašajo na preizkušene izdelovalce, zato praviloma zahtevajo reference, delovanje spletne strani vsaj na treh do petih občinah.
Delovanje Google zemljevidov
Podjetje Google je v letu 2018 spremenilo politiko uporabe svojih storitev, s čimer uporaba Google zemljevidov tako ni več mogoča brez kreiranega Google računa in avtorizacije z uporabo kreditne kartice. Uporabnik prejme “žetone” za brezplačno uporabo storitev 200 dolarjev/mesec. Za prikaz Google zemljevidov je potrebno torej kreirati Google račun, vnesti številko kreditne kartice (vnos predplačniške številke kartice ni dovoljen) in v spletno stran kopirati Google api ključ za prikaz zemljevidov na spletni strani občine.
Podjetje Google je v letu 2018 spremenilo politiko uporabe svojih storitev, s čimer uporaba Google zemljevidov tako ni več mogoča brez kreiranega Google računa in avtorizacije z uporabo kreditne kartice. Uporabnik prejme “žetone” za brezplačno uporabo storitev 200 dolarjev/mesec. Za prikaz Google zemljevidov je potrebno torej kreirati Google račun, vnesti številko kreditne kartice (vnos predplačniške številke kartice ni dovoljen) in v spletno stran kopirati Google api ključ za prikaz zemljevidov na spletni strani občine.
S pomočjo zgoraj navedenih kriterijev lahko brez zadržka trdimo, da ponujamo najboljšo spletno stran za občine v Sloveniji, cenovno pa smo zelo konkurenčni in primerljivi z najugodnejšimi ponudniki.
Dokumenti, priloge
Klikni tukaj za prikaz prilog